Przepełniona osobistym urokiem maska Emila z widocznymi 
otworami chłodzącymi oraz grzejącymi.


Bezzębny ale szczery uśmiech starego poczciwego Emila


A to coś co wygląda jak nagrzewnica od piecyka to genitalia tego samolotu w które każdy pijany radziecki strzelec,
wyuczony w instytucie Dr Pawlowa odpowiednich odruchow, trafi nawet po ciemku i po litrze metylu bez zagrychy na głowę.


Pełne niemieckiego wdzięku i elegancji, lekkie stylistycznie siteczko do odcedzania ze sprężarki ptaszków i płonących strzępów kufajek.


Chwytak na muchy - urządzenie pozwalające Apsikowi na uzyskiwanie
po kilku lotach wiadra zasuszonych okazów.


W takiej altanie Luftwaffe uprawiało swoje najpiękniejsze kwiatuszki.


Miłe, funkcjonalne i pedantycznie wysprzątane wnętrze fury. Uwagę zwraca podpięta 
do zapalniczki ładowarka do komóry dawana w standardzie od wersji E.


Stołek dla prawdziwych koneserów ze skórzaną lub welurową tapicerką, 
obok wajcha do wentylacji i hamulec ręczny. 


Dostępna w standardzie korbka do okien zastąpiona elektryką dopiero 
w następnych modelach oraz uniwersalna polpielniczka, której plany kilka lat po wojnie, 
radziecki inspektorat techniczny przekazał w darze dyrekcji PKP.


Microsoft Sidewinder wz'36 - uwagę zwraca funkcjonalnie umieszczony POV oraz 
ergonomiczny kształt obudowy rękojeści z pokryciem ze skóry ekologicznej. 


Przez taki teleskop słynny niemiecki badacz i astronom Helmut Wick obserwował na angielskim 
niebie szereg wcześniej nieudokumentowanych naukowo komet.


Pierwszy model altany oferujący świetne nasłonecznienie 
o każdej porze dnia.

Model z wydzieloną przestrzenią gospodarczą do 
przechowywania narzędzi i odzieży roboczej.

Zmodernizowany model o powiększonym areale w części 
czołowej zaopatrzonej dodatkowo w izolację powietrzną.

Opracowany przez ekipę włoskich stylistów 
wzmocniony model Allweather - elegancki 
i odporny na każdy kaprys pogody.

i późniejsza odmiana tego ostatniego 


Prace nad stylizacją okuć i wykończeń wykonywane są wg osobistych 
upodobań i pod dyktando klienta.


Konstrukcję podwozia zainspirowano podwoziem Marleny Dietrich


Sportowa zawiecha i alufelgi w fabrycznym 
standardzie czyniły z Mietka hit rynkowy 
przez szereg kolejnych lat.


Eleganckie zawiesie do bombek ładnie 
wkomponowane w karoserię znamionuje 
smak i lekkość konstrukcji.


Nowatorska miednica
profilowana z blachy dachowej
jako młodszy brat tego powyżej.


W okresie wakacyjnym samolot można było wyposażyć w bagażnik 
na piwo i deskę surfingową. 


Dla usprawnienia dostępu
maska została zaopatrzona
w importowane radzieckie zamki 
od ekskluzywnych walizek.


Te szpanersko wyglądające rysunki wysikał na śniegu mój pijany kolega, ale tego nie pamięta.


Nikt w zasadzie nie wie o co tu chodzi, więc dla rozluźnienia atmosfery
zasłaniano to coś blachą i jak najrzadziej zaglądano do środka.



1. Silnik
2. MG 17
3. Osłona lufy
4. Synchronizator Argus
5. Mechanizm amunicyjny zasilający MG
6. Upchana nogą kufajka zabezpieczająca przed dymem
7 i 8 - Walizki na naboje
9. Jarzmo silnika 


Model

Bf 109A

Bf109B

Bf109C

Bf109D

Bf109E-3

Osiągi:

Rozpiętość:

9.90m 

9.90m 

9.90m 

9.90m 

9.90m 

Długość:

8.70m 

8.70m 

8.70m 

8.70m 

8.80m 

Wysokość

2.50m

2.45m

2.50m

2.50m

2.65m

Powierzchnia
nośna:

16.4 m2

16.4 m2

16.4 m2

16.4 m2

16.4 m2

Silnik:

Typ:

Jumo 210B lub D

Jumo 210D

Jumo 210G
(z wtryskiem)

Jumo 210D

DB601A
(z wtryskiem)

Pojemność:

19.7 l

19.7 l

19.7 l

19.7 l

19.7 l

Ilość i układ  cylindrów:

12 
odwrócone V

12 
odwrócone V

12 
odwrócone V

12 
odwrócone V

12 
odwrócone V

Moc:

680 KM

680 KM

730 KM

680 KM

1175 KM

Masy i osiągi:

Masa startowa:

Nieznana

1955kg 

Nieznana

Nieznana

2053kg 

Masa własna:

Nieznana

1432 kg 

Nieznana

Nieznana

1865 kg 

Prędkość max:

460 km/h at
2700 m

460 km/h at
2700 m

498 km/h at
5250 m

471 km/h at
4000 m

555 km/h at
6000m

Prędkość wznoszenia:

Nieznana

5000 m w 7 min 50 s.

5000 m
w 7 min 13 s

5000 m
w 8 min 51 s

6000 m
w 6 min 30 s

Pułap:

8750 m

8750 m

9000 m

 8100m

10300 m

Zasięg:

450 km 

450 km 

450 km 

450 km 

665 km 

Uzbrojenie:

2 MG17 (7.92mm)

3 MG17 (7.92mm)

4 MG17 (7.92mm)

4 MG17 (7.92mm)

2 MG17 i
2 MG/FF 

Dla czujących niedosyt - perspektywiczny przekrój bryki.



I na tym na razie kończę bo z wolna kończą mi się pomysły na podpisywanie zdjęć. I tak przez wzgląd na objętość strony wrzuciłem tutaj zaledwie niezbędne minimum :(
Poszukiwaczy innych fotografii Bf109 prosze o kontakt e-maliowy - bankowo cosik wygrzebie w swoich zbiorach.