|
Przepełniona osobistym
urokiem maska Emila z widocznymi
otworami chłodzącymi oraz grzejącymi. |
|
|
Bezzębny ale szczery
uśmiech starego poczciwego Emila |
|
|
A to coś co wygląda
jak nagrzewnica od piecyka to genitalia tego samolotu w które każdy pijany
radziecki strzelec,
wyuczony w instytucie Dr Pawlowa odpowiednich odruchow, trafi nawet po
ciemku i po litrze metylu bez zagrychy na głowę. |
|
|
Pełne niemieckiego wdzięku
i elegancji, lekkie stylistycznie siteczko do odcedzania ze sprężarki
ptaszków i płonących strzępów kufajek. |
|
|
Chwytak na muchy - urządzenie
pozwalające Apsikowi na uzyskiwanie
po kilku lotach wiadra zasuszonych okazów. |
|
|
W takiej altanie Luftwaffe
uprawiało swoje najpiękniejsze kwiatuszki. |
|
|
Miłe, funkcjonalne i
pedantycznie wysprzątane wnętrze fury. Uwagę zwraca podpięta
do zapalniczki ładowarka do komóry dawana w standardzie od wersji E. |
|
|
Stołek dla prawdziwych
koneserów ze skórzaną lub welurową tapicerką,
obok wajcha do wentylacji i hamulec ręczny. |
|
|
Dostępna w standardzie
korbka do okien zastąpiona elektryką dopiero
w następnych modelach oraz uniwersalna polpielniczka, której plany kilka
lat po wojnie,
radziecki inspektorat techniczny przekazał w darze dyrekcji PKP. |
|
|
Microsoft Sidewinder
wz'36 - uwagę zwraca funkcjonalnie umieszczony POV oraz
ergonomiczny kształt obudowy rękojeści z pokryciem ze skóry ekologicznej.
|
|
|
Przez taki teleskop
słynny niemiecki badacz i astronom Helmut Wick obserwował na angielskim
niebie szereg wcześniej nieudokumentowanych naukowo komet. |
|
|
Pierwszy
model altany oferujący świetne nasłonecznienie
o każdej porze dnia. |
|
|
|
Model z wydzieloną
przestrzenią gospodarczą do
przechowywania narzędzi i odzieży roboczej. |
|
|
|
Zmodernizowany
model o powiększonym areale w części
czołowej zaopatrzonej dodatkowo w izolację powietrzną. |
|
|
|
Opracowany przez
ekipę włoskich stylistów
wzmocniony model Allweather - elegancki
i odporny na każdy kaprys pogody. |
|
|
|
i późniejsza odmiana
tego ostatniego |
|
|
|
Prace nad stylizacją
okuć i wykończeń wykonywane są wg osobistych
upodobań i pod dyktando klienta. |
|
|
Konstrukcję podwozia
zainspirowano podwoziem Marleny Dietrich |
|
|
Sportowa zawiecha
i alufelgi w fabrycznym
standardzie czyniły z Mietka hit rynkowy
przez szereg kolejnych lat. |
|
|
|
Eleganckie zawiesie do
bombek ładnie
wkomponowane w karoserię znamionuje
smak i lekkość konstrukcji. |
|
|
|
Nowatorska miednica
profilowana z blachy dachowej
jako młodszy brat tego powyżej. |
|
|
|
W okresie wakacyjnym
samolot można było wyposażyć w bagażnik
na piwo i deskę surfingową. |
|
|
Dla
usprawnienia dostępu
maska została zaopatrzona
w importowane radzieckie zamki
od ekskluzywnych walizek. |
|
|
|
Te szpanersko wyglądające
rysunki wysikał na śniegu mój pijany kolega, ale tego nie pamięta. |
|
|
|
Nikt w zasadzie nie
wie o co tu chodzi, więc dla rozluźnienia atmosfery
zasłaniano to coś blachą i jak najrzadziej zaglądano do środka. |
|
|
1. Silnik
2. MG 17
3. Osłona lufy
4. Synchronizator Argus
5. Mechanizm amunicyjny zasilający MG
6. Upchana nogą kufajka zabezpieczająca przed dymem
7 i 8 - Walizki na naboje
9. Jarzmo silnika
|
|
Model |
Bf
109A |
Bf109B |
Bf109C |
Bf109D |
Bf109E-3 |
Osiągi: |
Rozpiętość: |
9.90m |
9.90m |
9.90m |
9.90m |
9.90m |
Długość: |
8.70m |
8.70m |
8.70m |
8.70m |
8.80m |
Wysokość |
2.50m |
2.45m |
2.50m |
2.50m |
2.65m |
Powierzchnia
nośna: |
16.4
m2 |
16.4
m2 |
16.4
m2 |
16.4
m2 |
16.4
m2 |
Silnik: |
Typ: |
Jumo
210B lub D |
Jumo 210D |
Jumo
210G
(z wtryskiem) |
Jumo
210D |
DB601A
(z wtryskiem) |
Pojemność: |
19.7
l |
19.7 l |
19.7
l |
19.7
l |
19.7
l |
Ilość
i układ cylindrów: |
12
odwrócone V |
12
odwrócone V |
12
odwrócone V |
12
odwrócone V |
12
odwrócone V |
Moc: |
680
KM |
680 KM |
730
KM |
680
KM |
1175
KM |
Masy i osiągi: |
Masa
startowa: |
Nieznana |
1955kg |
Nieznana |
Nieznana |
2053kg |
Masa
własna: |
Nieznana |
1432 kg |
Nieznana |
Nieznana |
1865
kg |
Prędkość
max: |
460
km/h at
2700 m |
460 km/h at
2700 m |
498
km/h at
5250 m |
471
km/h at
4000 m |
555
km/h at
6000m |
Prędkość
wznoszenia: |
Nieznana |
5000 m w 7 min 50 s. |
5000
m
w 7 min 13 s |
5000
m
w 8 min 51 s |
6000
m
w 6 min 30 s |
Pułap: |
8750
m |
8750 m |
9000
m |
8100m |
10300
m |
Zasięg: |
450
km |
450 km |
450
km |
450
km |
665
km |
Uzbrojenie: |
2
MG17 (7.92mm) |
3 MG17 (7.92mm) |
4
MG17 (7.92mm) |
4
MG17 (7.92mm) |
2
MG17 i
2 MG/FF |
|
|
Dla czujących niedosyt
- perspektywiczny przekrój bryki.
|
|
I na tym na razie kończę bo z wolna
kończą mi się pomysły na podpisywanie zdjęć. I tak przez wzgląd na objętość
strony wrzuciłem tutaj zaledwie niezbędne minimum :(
Poszukiwaczy innych fotografii Bf109 prosze o kontakt e-maliowy - bankowo
cosik wygrzebie w swoich zbiorach.
|
|
|
|
|