FW-190 F-8/U1 - samolot myśłiwso-bombowy
dalekiego zasięgu (wykorzystywany w zstępstwie FW-190 G-8), w którym
zainstalowano pod skrzydłami dodatkowe zaczepy z Bf-110 umożliwiające
podwieszenie dwóch zbiorników paliwa po 300 l. każdy. Część samolotów
zamiast tych zaczepów otrzymała dodatkowe wyrzutniki ETC 503, co pozwalało
na podwieszenie pod skrzydłami dwóch bomb o masie 250 kg, zaś zbiornika
albo bomby 500 kg, pod kadłubem. Taka konfiguracja pozwalała FW-190
A-8 przenosić do 1000 kg bomb, co czyniło go bardzo groźnym dla celów
naziemnych.
FW-190 F-8/U2 - samolot myśliwsko-torpedowy
z dwoma podskrzydłowymi wyrzutnikami ETC 503 lub podkadłubowym ETC 504
(wcześniej ETC 501). Samolot ten został dodatkowo wyposażony w system
celowniczy TSA 2A pozwalający atakować cele pływajżce dwiema torpedami
BT 400 lub jedną BT 700. uzbrojenie strzeleckie zredukowano do 2 km
MG 131. niewielka liczba tych samolotów znalazła się na wyposażeniu
11./KG200.
FW-190 F-8/U3 - samolot myśliwsko
torpedowyprzystosowany do uniesienia pod kadłubem na wyrzutniku ETC
502 ciężkiej torpedy BT 1400. W tym celu przedłużono goleń tylnego kółka
dla zapobiegnięcia zahaczenia torpedą o ziemię. Samolot ten wyposażono
tak jak poprzednio opisywany w system celowniczy TSA 2 sprzężony z radiowysokościomierzem
FoG 101. Do jego napędu stosowano wzmocniony silnik BMW 801 TS o mocy
1470 kW (2000 KM)
FW-190 F-8/U4 - Samolot przeznaczony
do działań w nocy, napędzany silnikiem BMW 801 TS zaopatrzonym w tłumiki
płomieni wydechowych. Do jedo stałego wyposażenia należały: Instalacja
automatycznego pilota PKS 12 i radiowysokościomierz FuG 101. Uzbrojenie
składało się z dwóch działek MG 151/20 w skrzydłach oraz wyrzutników
podskrzydłowych ETC 503.
FW-190 F-8/U5 - uproszczona odmiana
wersji F-8/U2 - zubożona o niektóre elementy wyposażenia wewnętrznego.
Przygotowując produkcję FW-190 F-8 (głównie w
zakładach licencyjnych) starano się prawie wszystkie odmiany Umrüstbausatz
dostosowac do wymogów określonych dla zestawów Rüstsatz. tym sposobem
grupa odmian U została częściowo zdublowana w dokumentacji jako modyfikacje
R. Znanych jest 6 następujących odmian:
FW-190 F-8/R1 - samolot myśliwsko-bombowy
z czterema podskrzydłowymi wyrzutnikami ETC 50 dla bomb o masie 50 kg,
zastąpionymi potem przez ETC 71 dla bomb o masie do 70 kg. (np bomb
kasetowych AB 70)
Występowały również samoloty o zdublowanych wyrzutnikach
obu typów.
FW-190 F-8/R3 - samolot szturmowy
z dwoma działkami MK 103 kal. 30 mm. Zbudowano tylko 2 egzemplarze.
FW-190 F-8/R13 - odpowiednik
F-8/U4 - samolot przystosowany do działań w nocy.
FW-190 F-8/R14 - samolot myśliwsko-torpedowy
przystosowany do uniesienia torped lotniczych LT F5b i LT 1B, będący
rozwinięciem konstrukcji FW-190 A-5/U14. Wyposażony w podwyższoną goleń
kółka ogonowego oraz poszerzony statecznik pionowy od samolotu Ta 152.
Do napędu służył wzmocniony silnik BMW 801 TS poruszający duże czterołopatowe
śmigło VDM. Na boku silnika zamontowano listwy przeciwodblaskowe co
umożliwiało loty w nocy.
FW-190 F-8/R15 - odpowiednik
F-8/U3
FW-190 F-8/R16 - odpowiednik
F-8/U2
W październiku na liniach montażowych pojawiła
się nowa wersja samolotu FW-190 F-9 wywodząca się od samolotu myśliwskiego
A-9. Do jej napędu wykorzystano wzmocniony silnik BMW 801 TS poruszający
trójłopatowe śmigło VDM z drewnianymi łopatami firmy Heine o średnicy
3500mm. Na samolotach F-9 stosowano wyłącznie większą, poszerzoną tylną
osłonę kabiny, niektóre otzymały równiez usterzenie pionowe od Ta 152.
Uzbrojenie strzeleckie nie uległo modyfikacjom i składało się z 2 km
MG 131 i dwóch działek MG 151/20. Dla F-9 przewidziano ten sam zestaw
modyfikacji R za wyjątkiem R3, ale w produkcji znalazła się jedynie
wersja podstawowa oraz R1, pojedyncze egzemplarze wyposażono w zestawy
Panzerblitz.
Na przełomie 1944/45 ze względu na ktytyczną styuację,
w jakiej znalazła się niemiecka gospodarka koniecznym stało się opracowanie
dla FW zamienników niektórych podzespołów wykonanych z drewna. dotyczyło
to w głównej mierze elementów usterzenie pionowego oraz lotek i klap.
Do niezrealizowanych w produkcji projektów serii
F należy projekt F-10 oparty o założenia FW-190 A-10, który miał być
napędzany silnikiem BMW 801 F i wyposażony standardowo w usterzenie
pionowe Ta 152, F-15, z napędem w postaci silnika BMW 801 TS, oraz F-16,
który w stosunku do F-15 miał mieć zmienioną jedynie radiostację. Ostatnim
niezrealizowanym modelem FW-190 F był F-17, który miał być samolotem
przeznaczonym do zwalczania celów pływających wyposażonym w zmodernizowany
system celowniczy TSZ 2D.