Focke Wulf 190 miał dużo lepsze osiągi od bf-109
w zakresie małych i średnich wysokości, natomiast na dużych wysokościach
wyraźnie widoczna była przewaga bf-109.
Fw-190 był napędzany silnikiem w układzie gwiazdowym,
z biegiem czasu samolot ewoluował, a co za tym idzie zmieniały się również
silniki, w jakie go wyposażano, i tak końcowe wersje Fw-190 oznaczone
symbolem D były napędzane rzędowym silnikiem, chłodzonym cieczą,firmy
Junkers. Zastosowanie tego silnika spowodowało wydłużenie się samolotu
w części nosowej, oraz nieznaczny wzrost rozpiętości skrzydeł.
Fw-190 D był typowym wysokościowym myśliwcem przechwytującym
o osiągach zbliżonych do Mustanga P-51D lub Spitfire XIV. Wersja D tego
samolotu dała podstawy do stworzenia innego doskonałego myśliwca Ta-152.
Całkowita liczba samolotów wyprodukowanych podczas wojny wyniosła ok.
20000.