Ponadto w celu rozszerzenia zdolności operacyjnych
G-8 przewidziano budowę następujących zestawów Rüstsatz:
FW-190 G-8/R4 - samolot wyposażony dodatkowo w
instalację GM 1 umożliwiającą wtrysk do silnika podtlenku azotu,
FW-190 G-8/R5 - samolot z czterema podskrzydłowymi
wyrzutnikami ETC 50 (lub ETC 71) zamiast standardowych dwóch ETC 503.
Produkcja wersji G-8 trwała od września 1943 do
lutego 1944, kiedy to zarzucono dalszą jej kontynuację na rzecz zmodyfikowanych
wersji samolotu F-8. Miało to na celu uproszczenie produkcji a było
spowodowane tym, iż w ostatnich wersjach G-8 zaprzestano montażu zestawów
pilota automatycznego, co pozwoliło zamontowac do nich MG 131, a ten
krok na tyle upodabniał samolot do wersji F-8, że produkcja wersji G
stała się bezcelowa.
pojedyncze egzemplarze wersji G-8 przystosowano
w póxniejszym okresie do przenoszenia bomb o większym wagomiarze (1000-1800
kg) co wymagało wzmocnienia konstrukcji goleni podwozia i samych kół,
a także zastąpienia standardowych wyrzutników wyrzutnikami Schloss 100
lub 2000. tak obciążony G-8 potrzebował do startu rozbiegu długości
1200 m.
W sumie łączna produkcja FW-190 serii G wyniosla
około 800 egzemplarzy. Warto nadmienić iz była to ostatnia seria FW-190
do której napędu użyto silników gwiazdowych.